Digital marknadsföring

Marknadsföringen är en av de grejer som har påverkats mycket av den digitala utvecklingen och dess tempo. Några strategier som man länge har använt sig utav har helt kommit att tas över av den digitala marknadsföringen. Många aktörer förstår inte ens varför de går över till en viss typ av marknadsföring utan gör det bara för att deras konkurrenter gör detta, vilket ofta kan resultera i sämre resultat.

Olika typer av marknadsföring

Nu för tiden är det exempelvis inte så vanligt att man använder sig av brevform eller tidningsform när det kommer till marknadsföring. Givetvis finns det kvar annonser och stora uppslag i tidningarna eftersom det är detta som finansierar det hela, men stora delar har flyttat ut i det digitala och det har därför blivit allt viktigare att hänga med i den digitala världen. Här kan du läsa mer om digital marknadsföring.

Rätt marknadsföring för rätt målgrupp

När du ska välja kanal för din marknadsföring finns det som sagt en hel uppsjö att välja mellan. Det viktigaste är att se till vart din målgrupp finns och rör sig. Har du exempelvis en målgrupp som du vet åker mycket spårvagn eller buss, då kan det vara en god idé att köra både utomhusreklam samt riktade annonser som bara visas på sociala medier under tiden som folk ofta pendlar.